جاودانه ، مدیر تارسم سینگ به ارمغان می آورد  هالیوود موفق ترین به نوبه خود اسطوره های یونان باستان در یک فیلم اکشن در تلاش حافظه اخیر است. و این خیلی می گوید وقتی سایر رقبا فیلم هایی مثل Troy یا Fury of the Titans باشند ، اما شایان ذکر است که Immortals در جایی موفق می شود که فیلم های دیگر با بودجه و اسامی بزرگتر شکست خورده باشند.

 

[هشدار: این تجزیه و تحلیل ممکن است حاوی اسپویلرهای احتمالی باشد]

تاریخ
صدها سال قبل از دوره مشترک ، دهقانی به نام اینسوس (هنری کاویل) مخفیانه توسط زئوس (لوک ایوانز) آموزش داده می شود تا یک مبارز بزرگ باشد. اینوس به رهبری قوم خود در نبردی عظیم علیه پادشاه هایپریون (میکی رورک) ، که اساساً در حال جنگ با بشریت است و در جستجوی طاق جادویی اپیروس است تا خدایان را به چالش بکشد و موجی از ویرانی را رها کند.

یک کنفرانس تایتانیک
جاودانگی چیست؟ این سوالی است که ظاهراً فیلم Immortals قصد دارد از نقل قول اولیه فیلم درباره روح جاودانگی یک انسان کاوش کند.

آیا باید یک خدایی باشد که جاودانه باشد؟ یا می تواند برای همیشه در میراثی که پشت سر می گذارد زندگی کند؟ و با توجه به آن میراث ، آیا جاودانگی بدست آمده از میراث فرزندان متفاوت با میراثی از نعمتهای بزرگ است. زنده از طریق قصه های قدیمی؟

یک معدن طلای مفاهیم عمیق و مباحث ممکن فلسفی وجود دارد ، هر دو در بازار فعلی فیلم های اکتان بالا با موفقیت مغزی پایین نادر است. از این جنبه ، جاودانگی ، ممکن است مانند "کمی احمقانه" به نظر برسد. اجتناب از سؤالات جالب برای نخود زمین خانوادگی. که شرم آور است از همه چیز درباره این فیلم این پتانسیل را داشت که چیزی جدید و منحصر به فرد باشد.

برای شروع ، این یک چشم انداز بی نظیر از اسطوره یونان باستان از Theus است. پاکسازان اساطیر یونان باید هشدار داده شوند ، این به هیچ وجه برای افسانه ها صحیح نیست مگر به یک نام. این تئوس جوانی قوی اما تردید است که قصه های قدیمی خدایان و عناوین را مسخره می کند. زندگی مسالمت آمیز او در شهر کوچکش در حاشیه یک صخره یک روز با ورود شاه هیپریون و لشکرش شکسته می شود.

شاه به دنبال طاق افسانه ای اپیروس است و امید دارد تایتان ها را به عنوان انتقام از خدایان آزاد کند. اینوس به عنوان یک اسیر ، با استاوروس (استفان دورف) و اوراکل زیبا Phaedra (فریدا پینتو) ملاقات می کند ، که او را به حقیقت پشت افسانه های قدیمی متقاعد می کند. پس از فرار جسورانه ، اینسوس و یارانش مأموریتی برای جلوگیری از هایپریون پیش از ایجاد سقوط انسان و خدایان آغاز می کنند.

جاودانگی به شکلی که چشم انداز جدیدی به اسطوره هایی که همه می شناسیم ارائه می دهد. به عنوان مثال ، خدایان یونانی صرفاً افرادی هستند که می توانند برای همیشه زندگی کنند و از قدرت های ویژه ای برخوردار باشند. "جاودان با قدرت" اگر می خواهید. آنها به معنای همه چیز "خدایان" نیستند. و یک مورد که من دوست داشتم در بینایی بود که با استفاده از آنها ، آنها را به جای اینکه آنها را به عنوان موجودات قدیمی با لباس های سلطنتی یا مسابقه ای از رزمندگان با زره های دقیق بسازم ، این خدایان به تصویر کشیده شده مانند چابک ، زیبا و جوان ، دقیقاً بین 20 سال است. و 30 سال و کمیاب با لباسهای کوچک طلایی پوشیده شده است. به همین ترتیب ، کوه المپوس آسمان در کوه اسطوره ای نیست که احاطه شده از ابرها باشد ، فقط یک کاخ در یک صخره بسیار بلند مشرف به دریا است.

در خود کاراکترها امکان سوالات بیشتری وجود دارد. ما می بینیم که مفهوم "خدایان" با همان بازی ، با مفهوم جاودانگی بازی می کند. اگر این مسیح مانند خدایان بخاطر اقدامات فوق بشری که انجام داده است به خاطر می آید ، آیا او را به خدا تبدیل می کند؟ شما فدرا دارید ، اوراکل که آینده را می بیند. آیا کسی که می داند خواست سرنوشت است ، سرنوشت را تغییر می دهد؟ .

اما ، متأسفانه ، این سؤالات فلسفی یا سایر موارد صرفاً به آن اشاره نمی شود ، مانند نقل های سقراط که فیلم را در اختیار دارد بازی می شود. از همه اینها یک بلاکر عمل فانتزی است. پس با مغز و خون بروید. اگرچه شخصیت ها کاملاً یک بعدی هستند ، اما عملکرد عالی است و داستان پس از اولین عمل کمی آهسته تر باز می شود.

این فیلم از نظر تولید بسیار زیباست. بر خلاف فیلم قبلی افسانه های یونانی ، تولید کنندگان ، 300 ، بیشتر مجموعه های فیزیکی در اینجا با تصاویر CGI و پس زمینه کاملاً مخلوط شده استفاده می شوند. به نظر می رسد عمدی که روشی که زمینه های بدنی و پیش زمینه های CGI با هم ترکیب می شوند ، چگونگی ادغام یک مجموعه استودیویی صدا را با زمینه ای از رنگ مات در فیلم های اسطوره یونان باستان تقلید می کند. در حقیقت ، ریتم داستان ، طرح های شنی اما پیچیده و نحوه نگارش گفتگو به نظر می رسد ادای احترام به حماسه های خارق العاده قدیمی قدیمی مانند " جیسون و آرگونوت ها " است.

بار دیگر ، Immortals به جای اینکه واقعاً منحصر به فرد باشد ، می تواند تازه به نظر برسد ، اما احساس همان چیزی است که ما به آن عادت کرده ایم. قطعاً از "Fury of Titans" سال 2010 بسیار ظریف است ، اما فاقد انرژی و سبک "300" است. شاید با مدت زمان طولانی تری به نفس نفس بکشید ، این کاراکترها کمی بیشتر رشد کردند و فیلم دارای مقیاس بیشتری بود.

آنچه که می توانست بی نظیر ترین فیلم اساطیر یونان باشد ، به یک فیلم جالب دیگر برای تماشای فیلم باز می گردد.

[این یک فکر شخصی صرف است که می خواهم درباره پیش زمینه ای که در فلسفه فیلم می بینم ، به اشتراک بگذارم ، بنابراین اگر به این نوع چیز علاقه ای ندارید می توانید در مرحله بعدی خواندن خود را ادامه دهید]

با تجزیه و تحلیل فیلم و فهم آن ، عمق پنهان را درک می کند و فکر می کنم فیلم مزایای خود را دارد.

اصولاً تایتان ها در این فیلم استعاره ای برای مؤلفه روانشناسی انسان است که غالباً "شناسه" نامیده می شود. آنها پانتئون خدایان هستند که پیش از اولیموس بودند و انگیزه های بی پایه ای از قبیل میل جنسی کنترل نشده و نفرت را نشان می دهند.

ما در اساطیر واقعی می دانیم که کرونوس ، (مهمترین تایتان) ، فرزندان خود را با پارانویا بلعیده است ، همانطور که در نقاشی معروف "کیوان که فرزند خود را بلعیده" اثر گویا است. این گروهی از خدایان باستانی است که نمی توانند خود را کنترل کنند ، و فکر می کنند ی نیازهای فوری آنها به هزینه دیگران همان چیزی است که در زندگی وجود دارد.

پیامد این است که درست همانطور که المپیکی ها این نیروهای باستانی تایتان ها را در زیر زمین زنجیر می کنند ، انسان ها نیز موجوداتی عقلانی هستند که می توانند بر انگیختگی ناخودآگاه خود را کنترل کنند ، (با استفاده از قضاوت عقلانی برای غلبه بر بدترین پتانسیل خود ، که تبدیل به احمق ها می شوند). هذیان کاملاً تحت تأثیر احساسات فریبنده ، طبیعت درونی او از تایتان). ما نه تنها از خشونت ، محرک جنسی نامحدود و تعصب به عنوان یک گونه اداره می شویم ، به دلیل ظرفیت ما برای انتخاب منطقی و صداقت.

بعضی ها دوست دارند هر بار که می شنوند چیزهای وحشیانه در اخبار ، خشونت و رقابت وحشیانه فقط "ماهیت انسانی" است. در مقابل ، ما موجودات عقلانی هستیم ، کاملاً قادر به اعمال قضاوت و محدودیت عقلانی هستیم. ویژگی بارز تمدن ، توانایی کاهش جرایم هویتی از جمله تعصبات مذهبی و پاکسازی قومی است که از ترس (دشمن تمدن) و تمایل حیوانات ما برای ریشه کن کردن آنهایی که از راه آنها می ترسیم ، تمایل دارد. دردناک تر و ترسناک تر از آنچه بتوانیم ابداع کنیم.

این دلالت توسط چندین صحنه فیلم پشتیبانی می شود. به عنوان مثال خدایان المپوس در مورد چگونگی هدف یونانیان (هلین) برای ایجاد یک تمدن و عقلانیت هرچند نقص ، صحبت می کنند. آنها به وضوح از بزرگترین تصویر فانیان ما آگاه هستند.

هایپریون یک نیروی ارتجاعی است و تهدید می کند که کشور خود را به گذشته بازگرداند. او تهدیدی برای این آینده متمدن است ، یک دیکتاتور قادر قادر به شناسایی وی. این نقطه ای است که یونان به سمت تمدن یا قبیله گرایی متمایل می شود. اقدامات او در این فیلم نشان می دهد که شخصیت وی مانند شخصیت تایتان است. او می خواهد جهان را با تصاویری از خودش جمع کند ، شما نمی توانید تصوری کاملاً واضح تر از وجود خالی او از این موضوع بدست آورید.

این با اینوس مخالف است که مظهر تمدن منطقی آینده است. بر خلاف ارتش Hyperion ، که پنهان شده در پشت ماسک های شدید ، شفا می یابد و بدنام می شود ، به جای شجاعت واقعی ، یونانیان تشویق می شوند برای دیگران بجنگند و کنترل دقیق ترس خود را به کار گیرند تا علیرغم نگرانی بشر برای زندگی خود این تفاوت بین یک سرباز حرفه ای است که با ترس خود در اعتدال روبرو می شود و هواداری مانند وایکینگ برسرکر یا یک صلیبی مذهبی که سعی می کند ترس از مرگ خود را با فروغی متعصبانه و خود فریبکاری از بین ببرد و هنگام تلاش برای ترساندن دشمن خود با اعمال وحشیانه .

البته ، در فرهنگ مصرف ما ، غالباً طرفدارانی است که امروزه تجلیل می کنند (وایکینگ های برزرکر عالی هستند) ، میانگین ن و مردان ترسو که با همبستگی عمل می کنند و با وجود بهترین قضاوت خود ، یک عمل خطرناک انجام می دهند آنها بسیار هستند طعنه آمیز است که فیلمی خشن که در آن بربری ها لباس های زیادی به دست می آورند ، فیلمی است که این پیام را ارائه می دهد ، اما خود یونانیان هرگز از استفاده از چنین مضامین در داستان های خود امتناع ورزند. در پایان روز ، تایتان موجود در ما خطرناک است زیرا جذاب است.

یکی از آن داستان ها می گوید که چگونه انسان ها آفریده شده اند ، از خاکستر تایتان ها و از گوشت خدایان. این دلیلی است که هرکدام از ما توانایی "تایتانیک یا الهی بودن" ، پیروی از هویت یا منطق خود را داریم.

در صورت شک و تردید در مورد این تفسیر روانشناختی فیلم ، این نکته را بخاطر بسپار که این مردی است که "سلول" را ساخت ، Tarsem Singh.

[پایان زمینه فلسفی]

انتظار نداشته باشید که چیزی را تبلیغ نمی کند
جاودانگی 300 نیست . درست است ، برخی از تولید کنندگان را به اشتراک می گذارد و حماسی از شمشیر و صندل پر از تنوع جلوه های تصویری است ، اما این بدان معنی نیست که باید کاملاً یکسان باشد.

جاودانه ها ، به ویژه نسخه سه بعدی ، یک ماجراجویی بلند پروازانه از سینمای حماسی و جلوه های بصری است.

کارگردان Tarsem Singh (The Cell) با استفاده از خطوط روشن ، بوم پیچیده ای را ترسیم کرده است که دنیای زئوس و دیگر خدایان یونان را در هم می آمیزد ، که این لباس شسته و رفته ، روشن و سفید و تمیز با دنیای گرمی و ویران شده توسط جنگ آدم کش ها است. . از مرگ بیش از حد واقع گرایانه با شمشیر به جهان های مرمر بکر آسمان که در بالا قرار دارد ، با شکوه است.

اگر 300 نفر را دوست داشتید ، Immortals آن را دوست خواهید داشت ، اما آنچه گفته شد ، به دنبال کپی نباشید ، این فیلم دارای صلیبی ، شخصیت های جالب ، جلوه های تصویری باورنکردنی ، رقص های دیدنی و جذاب و جهت گیری چشمگیر و عکاسی است که لمس خاص خود را به همراه دارد. جنسیت

ALEGATE نهایی
جاودانگی چیزهای مختلفی دارد که آن را به عنوان یک فیلم بالا می برد. این بازیگران با نمایش های خوب ، فضای خوب ، ملودی همراه با هر صحنه ، اعم از سبک یا حماسی و برخی از جلوه های ویژه شگفت انگیز ، و همچنین اشاره دارد که دارای یک 3D بسیار خوب اجرا شده است ، که برای کسانی که دوست دارند از آن لذت ببرند شما عاشق این فیلم ها با عینک های سه بعدی خود خواهید بود. من می توانستم به شخصیت های او و پیشینه فلسفی که او نشان می دهد ، عمیق تر پرداخته ام ، اما مطمئناً فیلمی است که دوستداران این ژانر بیش از آنچه توصیه می شود.

اگر وارد این فیلم شوید و منتظر اقتباس مستقیم از افسانه اینسوس باشید ، و بعد از آنکه انتظار دارید تنظیم نکنید ، وقتی متوجه شدید که این چیزی نبود که کارگردان سعی کرده باشد ، بدیهی است که ناامید خواهید شد. اما اگر موفق شوید این را امتحان کنید و آنها را با چشمان جدید مشاهده می کنید با دیدن همه چیزهایی که می تواند شما را به همراه آورد ، مطمئناً از آن لذت خواهید برد.

نتیجه گیری
جاودانگی چندین چیز دارد که آن را بالا می برد. این بازیگران جامد ، جو خوب ، ملودی همراه و جلوه های ویژه شگفت انگیز دارد. من می توانستم به شخصیت های او و عاشقانه های عمیق او بنشینم ، اما مطمئناً این فیلم لذت بخش تر است.

 

نقد و بررسی آسمان خراش

نقد و بررسی / تجزیه و تحلیل Haikyuu !! فصل 3

بررسی / تحلیل انقراض

، ,های ,یک ,فیلم ,ها ,خدایان ,است که ,را به ,می شود ,خود را ,، اما ,اسطوره یونان باستان

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صدرابلاگ کسب درآمد اینترنتی جرعه جرعه جآن معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی و فروش محصولات زناشویی برای دلم تاپ سکرت | مطالب تاریخی و عرفانی فروشگاه ایرانیان سه پایه نقاشی اجاره فروش پایه بوم صفحه ای پر از جستجو پایگاه اطلاع رسانی بخش روداب سبزوار